Holdningskampanje

Holdningskampanje

Vi hadde en fotooppgave på skolen, der vi skulle bruke bildene i en holdningskampanje.

Jeg ønsket å sette fokuset på negative holdninger rettet mot norske fotballsupportere.
Kunden jeg har valgt er Kråkevingen(Moss FKs supporterklubb), og ønsket å fremstille den typiske “farlige” supporteren med følelser man ikke forventer. Dette for å skape empati hos leseren, og for å lokke de på kamp slik at de får mulighet til å se hvordan det egentlig er.

Modell: Øyvind Horten

 

Oppgaveformulering: Hvordan vekke oppmerksomhet til målgruppen, slik at de senker fordommene, og selv blir med og ser hvordan det er?

Budskap: Forandre holdninger til norske supportere, og vise dem frem fra en ny, og reell side.

Målgruppe: Menn i alderen 40-60 år og kvinner i alderen 24-40 år.

Mennene er interessert i fotball, men enten fra sofaen, eller fra en rolig sitteplass på tribunen. De er konservative, og har inntrykk av at fotballsupportere er fyll og rør. Dette er pga. de selv var i nærheten på 90-tallet da det var et større tilfelle av bråk og alkohol i forhold til dagens regler.

Kvinnene er mødre som ønsker å beskytte barna for alkohol og skjellsord. De er sosiale, og liker å komme seg ut å treffe nye mennesker. De er idrettsinteresserte og liker å holde seg i form.

 



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *