Tapt i Skogen – Brettspill

 

Som avsluttende hovedprosjekt på Noroff valgte jeg å lage et selskapsspill. Dette er et overlevelsesspill der det innehar irritasjonsmomentet fra Stigespillet, sjansekort som i Monopol, samt interaktivt i form av å bruke ting i umiddelbar nærhet.

 

Oppgaveformulering: Hvordan lage et appellerende spill for både kjøper og produsent?

Budskap: Tapt i skogen – vil du overleve?

Målgruppe: Primærmålgruppen er unge mennesker mellom 20-30 år. Disse er spillinteresserte, og trives godt i lag med venner og familie sammen med et brettspill eller kortlek. Disse er lekne, og har enda ikke slått seg til ro med barn, og bruker derfor tid på å hygge seg med mennesker. De har et konkurranseinstinkt, og liker å spille mot andre for å vinne, og samtidig også for den sosiale hyggens skyld. De spiller spill som utfordrer og er underholdende, og velger spill der ferdigheter spiller en rolle.

Sekundærmålgruppen er generelt spillinteresserte unge og voksne.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *